luni, 8 septembrie 2014

Puțin, da' bun

Când eram mai mică, nu reușeam în niciun an să o înțeleg pe mama, care, de cum venea luna septembrie, se frăsuia de numa-numa că trebuia să pună pe iarnă. Și uite-așa, cât era septmbrie de lungă, tăiam la gogoșari și mărunțeam la țelină de-mi venea să plâng... asta după ce mă săturam de liniat caiete și de recapitulat temele de vacanță.

Ani la rând, am continuat să mă tot întreb care e schema cu pusul ăsta pe iarnă, fără să înțeleg concret ce și cum... până anul ăsta. Din curiozitate sau pentru că e primul an în casa noastră, ca familie, anul ăsta am pus pe iarnă... 2 borcane de gem de vișine și vreo 5 de căpșune. Dacă punem la socoteală și ce am mai primit de la unii, de la alții, să tot fie și un borcan de compot de prune și unul de vișine.

Cu vișinele am început în vară. Le-am cules direct din vișin, de la Gherla, am ajuns cu ele acasă, le-am spălat, le-am curățat. Să tot fi fost vreo 2 kilograme bune. Nu o avem pe Sanda Marin, așa că ne ajutăm de sfântul www ori de câte ori vrem să facem câte-o treabă din asta. Așa că, am pus zahăr și am așteptat să se facă dungă pe farfurie, că pe site așa scria:"Se fierbe până rămâne urmă pe farfurie, dacă dai cu lingura." N-am reușit să obținem dunga, decât după vreo 4 ore bune, timp în care ne-am uitat și la un film. Toate bune și frumoase, atâta doar că n-au ieșit decât 2 borcane mici, iar gemul e, mai degrabă, un magiun gros, pe care cu greu îl desprinzi de borcan. Numai bine, ne-am spus amândoi, o să ne ajungă toată iarna. Atâta doar că ne-am gândit să dăm unul cadou și am rămas numai cu unul. Bun și ăla. Vorba aia... puțin, da' bun.

Cu căpșunele n-am mai ratat-o. Am pus Gelfix și am fiert fix cât scria pe ambalaj. A ieșit de vis. Atâta doar că am citit că borcanele se întorc cu fundu-n sus ca să se sterilizeze bine. Am omis partea cu "pentru câteva minute" și le-am lăsat așa până a doua zi dimineața. Dulceața a rămas deasupra, iar căpșunele la fund. Nu-i nici așa bai, că dacă vrei să mănânci disociat, te-ai scos cu gemul nostru. Și din ăsta am dat cadou, să vadă lumea ce pricepuți suntem și să nu facă așa ca noi. Mai avem un borcan. Puțin, da' bun.

În seara asta facem ketchup. Doamne ajută-ne, că iarna-i lungă. Şi dacă a fi să fie puțin, măcar să fie bun.
-----------
Later edit: Au ieșit 8 borcane. Astea 2 din poză sunt doar pentru Mircea. El e, de altfel, și copywriter-ul din spatele acestor etichete.




Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu