duminică, 14 septembrie 2014

Primul articol util de pe blog

In perioada cand Mircea inca lucra si el intr-un Call Center, cea mai mare oaza de relaxare a lui era muzica. Asculta muzica in casti mai mereu si, cel mai adesea, Andre Rieu. Asa s-a nascut pasiunea pentru genul de concert pe care il ofera Rieu si tot asa a incoltit atunci, in mintea mea, ideea de a ii facilita participarea la unul din minunatele concerte pe care le avea deja programate pentru Europa, in 2014.

Ne-am decis sa fie mai 2014. Si sa fie Budapesta. El nu mai fusese niciodata la concert Andre Rieu, eu niciodata in Budapesta. Era un bun prilej sa ne implinim amandoi un vis. Si n-am stat pe ganduri.

Despre cum ne-am luat biletele e o intreaga poveste. Pot doar sa va recomand ca, atunci cand lucrati cu Forinti, sa incercati sa aveti pe langa voi si un convertor valutar. Nu de alta, dar in euforia momentului, s-ar putea sa patiti ca noi si sa inmultiti si sa adunati din graba, cu o dorinta imensa de a ajunge acolo, si sa rezulte ca 65.000 de Forinti inseamna 500 de lei. Poate ca e mai bine sa stiti din start ca platiti aproape 1000 de lei pentru 2 bilete, ce-i drept in primele randuri, dar totusi, 1000 de lei. Altfel, concertul isi merita toti banii si investia s-a amortizat in cele aproape 11 de luni trecute de la achizitia lor pana la momentul mult visat.

Pentru ca, totusi, suma era una considerabila, am incercat sa compensam in alte parti ale planificarii micii noastre vacante, motiv pentru care am cautat o cazare centrala, dar ceva mai ieftina si fara prea multe pretentii. Ne planuisem sa vizitam de dimineata pana seara orasul si ne-am gandit la asta doar ca la un loc unde sa putem pune capul pe perna. Am gasit conditii bune si un pret decent la GuestHouse Budapest. Pentru cele 2 nopti de cazare, am platit 40 de Euro. Daca ajungeti in Budapesta cu masina, va ofera si loc de parcare, in curtea interioara. Exista, de asemenea, si o bucatarie utialata si mobilata, in care se poate servi masa. Cand am ajuns noi, toate camerele erau ocupate, si toate de romani. Proprietarii vorbesc foarte bine limba romana, ceea ce se poate dovedi de real ajutor, intr-un oras in care cu greu va intelegeti cu localnicii, limba engleza nefiind chiar punctul forte al lor.

Ca si transport, puteti opta pentru masina personala - din Cluj chiar e o optiune viabila, mai ales daca sunteti mai multe persoane intr-o masina - tren sau microbuz. Noi am ales sa mergem cu masina, de care ne-am folosit si prin Budapesta destul de mult. Traficul in capitala Ungariei e extrem de placut, unda verde de la ei functioneaza cu precizia unui ceas elvetian. Daca ajungeti la sfarsit de saptamana, parcarile in oras sunt gratuite. Noi am preferat, totusi, sa parcam in parcarile cu plata sau cele din marile centre comerciale. E bine ca stiti ca in parcarile din unele mall-uri ale Budapestei, parcarea e cu plata. Si, daca tot suntem la capitolul "parcari din mall-uri", aveti grija sa nu patiti ca noi! Obisnuiti cu parcarile din mall-urile de la noi, fiecare marcata cu o alta culoare si la un alt etaj, am incercat sa memoram culoarea si numarul locului unde ne-am lasat masina, intr-una din plimbarile noastre prin Budapesta. Era galben, M26. Dupa cateva ore, intorsi, ce-i drept, pe alte scari rulante, in parcare, gasim galben, M26. Masina noastra, insa... nem. Ne-am prins destul de repede ca aveau mai multe etaje de parcari si ca fiecare erau marcate cu aceleasi culori si numerotate la fel.

Tot in ideea de a mai compensa pretul destul de piperat al biletelor, ne-am propus de acasa sa luam masa mai mult in fuga sau in foodcourt-urile marilor centre comerciale. Ne gandeam ca, daca ne vom indeparta de zona turistica a orasului, preturile vor fi mai acceptabile, dar oferta la fel de variata. Ceea ce aveam sa aflam insa mai tarziu era ca zona turistica ar fi venit si cu niste chelneri vorbitori de limba engleza la pachet sau macar, daca nu, meniuri in engleza. Am mancat, pana la urma, in cele 3 zile petrecute in Budapesta, eu kebab - pentru ce era singurul cuvant intraductibil in maghiara si, deci, singurul punct comun in discutiile cu ei, iar Mircea aratand cu degetul la pozele expuse, inca intrebandu-se, si in sfanta zi de azi, ce o fi mancat. In ultima zi insa ne-am rasfatat aici, unde am mancat cel mai bun strudel ever. Ca si preparate traditionale, am mancat un langos, mergand pe recomandarea asta si, ce-i drept, what I saw was exactly what I got. Bun, recomand. Altfel, mai e de mers o data pentru a incerca celebra lor bucatarie traditionala, insa de data asta cu siguranta cu un ghid de conversatie la noi, pentru a ne putea intelege cu localnicii.

Cat despre concertul lui Andre Rieu... experienta nu se povesteste, ci se simte, iar daca va place genul asta de muzica, va recomand macar o data sa luati parte la unul din concertele lui. Sala arenei Papp Laszlo era plina de oameni veniti din toate colturile lumii. Mare parte romani, multi chiar din Cluj, prieteni cu care ne-am intalnit acolo intamplator. Cat despre reactiile lui Mircea din timpul concertului... as mai da inca o data de 10 ori banii ca sa il vad atat de fericit.

Ce-am invatat din toata experienta asta si va dau si voua, mai departe?

Vizitati Budapesta macar o data, daca n-ati facut-o, e un oras deosebit, de care e posibil sa va indragostiti pe loc.

Cautati-va o cazare centrala, de unde sa va fie usor sa va deplasati pe jos catre principalele obiective turistice, marea lor majoritate sunt comasate in centrul orasului.

Luati-va cu voi un ghid de conversatie daca nu vorbiti maghiara sau, in cel mai bun caz, germana.

Folositi Forinti, mai degraba decat Euro si faceti asta utilizand un convertor valutar. Nu de alta, dar veti plati 2500 de Forinti pe o inghetata Haaegen Dasz si o sa ca inghititi in sec la gandul ca tocmai savurati o inghetata de 35 de lei.

Altfel... noi planuim sa ne intoarcem intr-o buna zi. Cu ghid, convertor, buzunarele pline si burtile goale. pentru o experienta turistico-culinara de neuitat.






2 comentarii :

  1. Noi ne-am luat bilete mai ieftine, stam mai bine cu matematica :-P
    Dar concertul a fost extraordinar, asta e important.
    In jurul nostru erau doar romani, nu neaparat din Transilvania, dar asta sigur ai observat si tu in timpul spectacolului. Ma bucur ca m-am intalnit cu voi si ca v-ati simtit foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adi, cu biletele la noi a fost poveste lunga. Am vrut in Frankfurt si erau mai ieftine, dar concertul era iarna, asa ca am optat pentru Budapesta si ne-am aruncat la bilete in primele randuri, dupa calculele noastre. Important a fost ca am ajuns acolo si ca am avut ocazia sa asistam la un asa eveniment, alaturi de oameni atat de frumosi! Multumesc pentru ca ma citesti!

      Ștergere