vineri, 19 septembrie 2014

Mama ei de paine feliata!

Odata la cateva zile, ma rasfat cu cate ceva bun la Panemar. E unul din locurile mele preferate din Cluj, fie ca e vorba despre locatiile lor de pe Eroilor, Polus Center sau pe Memo. E locul meu de suflet, unde evadez din lumea reala si intru intr-o alta lume. Nu stiu cum e pentru voi, dar eu, ori de cate ori le trec pragul, fie ca e doar cand ma opresc in drum spre casa pentru o paine cu suflet, fie ca ma asez in tihna la o masa si ma delectez cu un sandwich cum n-ati mai mancat vreodata, o cafea spumoasa cu muuuult lapte sau un strudel cu visine, pentru mine e evadarea suprema. E aproape ca atunci cand inchid ochii si ma imaginez pe malul marii. Nu stiu daca v-am mai spus, dar iubesc marea.

Neconditionat, ii iubesc si pe cei de la Panemar si cred ca au ajuns sa reprezinte unul dintre cele mai puternice brand-uri ale Clujului, alaturi de Farmec, Napolact, TIFF sau Banca Transilvania.

Astazi m-am oprit pe la ei, sa-mi iau doza de stare de bine si de evadare. Mi-am savurat portia de suflet in liniste, la una din orele la care mai gasesti un loc liber la mesele lor si inauntru nu e forfota. Am profitat de asta si azi am zabovit mai mult la ei. Le-am ascultat povestile, le-am urmarit bucuria cu care fac ceea ce fac, le-am vazut clientii. Unii nu merita un asa loc in Cluj, pentru ca nu au inteles ca, dincolo de a fi o brutarie, Panemar e un loc deosebit si un brand construit prin promovarea produselor de calitate.

Romanii nu sunt pregatiti inca pentru asta si o sa va povestesc si de ce. La Panemar gasesti o varietate mare de paine si produse de patiserie, care mai de care. Painea se vinde deja feliata si ambalata sau nefeliata, dar poti solicita sa ti se felieze pe loc. Ati feliat vreodata paine calda? Ati mancat vreodata paine care a fost feliata calda? Daca da, stiti despre ce e vorba. Daca nu, nici nu incercati. Nu va incapatanati, asa cum au facut-o cel putin cativa clienti astazi, sa va demonstrati ca voi, ca si client, aveti mereu dreptate. Si incercati nici sa nu faceti mare caz din asta. Aveti tot timpul varianta sa alegeti sau, haideti sa fim seriosi, sa va taiati painea singuri, ca nu-i mare smecherie. Mama ei de paine feliata!

Au incercat, o perioada, sa se explice si sa se justifice pentru decizia de a nu mai oferi serviciul asta si oamenii le-au sarit in cap. De dragul lor - si asta spune multe despre ei, ca brand - au revenit asupra deciziei lor si s-au intors la client si la ce vrea el, cunoscator sau nu. Daca ma intrebati pe mine, eu zic ca nu-i bine.

Cred, cu tarie ca, daca ajungi sa reprezinti ceva pentru comunitatea in care existi, poti sa joci foarte bine si un rol de educare pentru clientii tai. Cu siguranta o sa ai si de pierdut, pe termen scurt cel putin, dar hei, la tine e painea si cutitul. Eu, daca as fi in echipa lor de comunicare, m-as implica mai activ in educatia asta. Si nu doar legat de feliat painea calda, cat si de beneficiile painii integrale, despre mancatul responsabil si despre reintoarcerea la "pachetelul pentru scoala", care ar rezolva atat de multe probleme din obiceiurile nesanatoase ale copiilor din ziua de azi. Asta ar fi, cu adevarat, paine cu suflet.

Cat despre voi, astia ce tot cereti paine feliata, cand vi se explica frumos ca nu e tocmai ok, nici pentru voi, nici pentru aparatele lor de feliat, dati-va cutit, daca stiti ce zic. Mama ei de paine feliata!


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu