joi, 7 august 2014

De dimineata...

... m-am trezit cu o pofta nebuna sa va scriu despre cat cred acum, dupa atatia ani in care am facut doar lucruri by the book, ca e de important sa faci ce iti place in viata asta. Si, desi cred acum cu tarie, ca, facand ce iti place cu adevarat, vor veni si banii pe parcurs, pot sa inteleg de ce unii tineri aleg confortul financiar in fata pasiunii lor. Ce nu pot insa sa inteleg e de ce uita de tot sa faca ce le place, in timpul liber, dupa job, in week-end-uri sau in vacanta.

Dupa cativa ani petrecuti intr-o multinationala, am ajuns sa cred despre mine ca, in afara de a vorbi la telefon nu mai stiu sa fac nimic altceva si, dincolo de asta, nici nu imi place sa fac nimic altceva. Ramaneam interzisa ori de cate ori prietenii ma intrebau ce imi place sa fac si raspundeam tamp ca "nu stiu" sau, si mai rau, "sa dorm". :))

De ceva vreme incoace, redescopar cu placere, uitandu-ma la mine, ca imi place sa fac ataaaaat de multe lucruri si le fac cu o placere ataaaaaat de mare, incat ma tot intreb unde au stat ascunse toate pasiunile astea si toata arderea asta interioara atata timp.

Am redescoperit de curand de ce am urmat Facultatea de Jurnalism. Imi place nespus de mult sa scriu, sa observ oameni si locuri, si lucruri care se intampla, sa scriu neincetat, despre orice, oricat, oricand. Ma trezesc dimineata cu o pofta nebuna sa ies, sa vad, sa cunosc, imi umbla in minte o groaza de subiecte despre care as putea sa va scriu si ma grabesc sa o fac, ca si cum lumea s-ar termina maine.

Am redescoperit de curand ca am place nespus de mult sa cant si imi exasperez vecinii cu sesiuni de karaoke ori de cate ori simt ca vreau sa fac asta. Ma gandesc chiar sa imi aduc pianul de acasa si sa incep din nou sa cant la pian. A trecut ataaaat de mult timp de cand m-am asezat ultima oara in fata clapelor alea minunate si m-am cufundat in studiu... si mi-e dor.

Am redescoperit de curand ca imi place bricolajul, asta dupa ce am stat zile in sir nemiscata de la masa de lucru pentru a termina invitatiile pentru nunta, numerele de masa si alte detalii pe care le-am gandit impreuna pentru a aduce o nota personala in toata povestea asta.

Am redescoperit de curand ca ma duc cu o pasiune nebuna la sala de sport si ca iubesc sa fac miscare, nu doar de dragul de a arata in vreun fel, ci pur si simplu pentru satisfactia pe care ti-o da sfarsitul unei ore de sport.

Am redescoperit ca imi plac oamenii si povestile lor, ca mi-e dor de prietenii pe care o buna perioada de vreme nu i-am mai vazut, ca pot si imi place sa fac atatea lucruri pe care o prea lunga bucata de vreme nu le-am facut.

Am descoperit recent ca imi place la nebunie sa pozez locurile frumoase din tara asta si am facut o pasiune pentru ferestre. Mi se par magice povestile din spatele fiecarei ferestre pe care o imortalizez si imi imaginez cate povesti s-au spus dincolo de storurile trase.

Admir cu tot sufletul oamenii care au curajul sa faca ceea ce le place, acasa sau la job, insa ii admir chiar si mai mult pe cei care au facut din asta un stil de viata si au ales sa traiasca facand ceea ce le place. Nu sunt multi, insa sunt suficienti ca sa imi arate ca se poate. Mircea e doar unul dintre ei, insa ca el mai sunt si altii.

Voi, dragilor, imi faceti fiecare zi mai frumoasa, cu pasiunea care vi se citeste in ochi atunci cand vorbiti despre ceea ce faceti cu atata drag. Si ma bucur ca imi sunteti aproape, pentru ca pasiunea asta e molipsitoare.




Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu