luni, 6 octombrie 2014

Criza de 30 de ani

De la o vreme incoace, ne simtim tot mai batrani. Si eu, si Mircea. Pe langa firele de par albe - pe care ne place sa credem ca ni le-au scos multinationalele, nu ca-s de la varsta sau unul de la altul, am inceput sa resimtim tot mai multe simptome de batranete precoce, ceea ce nu-i bine. Deloc. Motiv pentru care am hotarat, asa, in plina criza a barbatului de 30 de ani si a femeii de langa el, sa ne razvratim impotriva timpului care trece peste noi si sa ne intoarcem cativa ani in urma. Ce minune sa poti sa retraiesti anii tineretii, cu experienta de acum!

N-avem inca un plan, dar aseara am facut primii pasi in directia asta. Si ce ne-am mai distrat, ioi, ioi! Pana mai ieri, la ora 9 ne bagam in pat, cu ceaiu-n mana si adormeam in timp ce urmaream dezbaterile politice de la televizor. Aseara, la ora 9 de abia am iesit in oras. Ne-am dus intr-un bar in care le puteam fi lejer parinti multora de la masa, daca ne-am fi chinuit putin acum cativa ani. Pe o parte a usii de la intrare scria "Accesul interzis persoanelor sub 18 ani". Am intrat, cu teama ca de partea cealalta sa nu scrie "Si celor peste 30". Am avut noroc ca mai toata lumea era in povesti aprinse si am ajuns, nedescoperiti, pana la masa. Minunea n-a durat mult. Am fost vazuti imediat de chelnarita si identificati. Intr-o locatie in care mai toata lumea era cu halba de bere in fata, noi ne-am comandat vin la pahar si cocktail-uri care mai de care. Ne-a mirosit de la o posta ca suntem niste batrani obositi, in cautare de senzational. La a doua comanda, am intrat si noi in hora si ne-am luat bere la halba. Chiar si asa, eram iesiti rau din peisaj. Langa noi, un tanar cuplu de indragostiti iti jurau iubire vesnica, asta in scurtele momente in care aveau cu ce, daca ma intelegeti. La o alta masa, o gasca de fete isi impartaseau impresii din prima saptamana de la facultate. Si astea toate in timp ce noi dezbateam ROBOR-ul la 3 luni, cum iti schimba viata un copil si care ar fi optiunile noastre politice, in cazul in care am iesi la vot.

Pe cand ne-am terminat povestile, fetele de la masa de langa noi de abia se incalzisera si isi faceau planul pentru noaptea ce urma. Noi deja ne gandeam cum n-o sa fim in stare sa ne trezim a doua zi de dimineata. Pentru noi era duminica seara, spre luni. Pentru ele, doar o seara, ca oricare alta.

Am iesit, dupa cateva ore, imbatati mai mult de experienta in sine decat ceea ce consumasem si am decis sa ne incheiem seara - cum altfel - decat la o shaormerie, ca asa-i povestea. Dupa inca o aroganta - mancat la 12 noaptea, colesterol si carbohidrati - am decis ca e de ajuns pentru doar o seara si am decis sa ne indreptam catre casa. In timp ce noi goneam catre patul de acasa, cei cu adevarat tineri goneau catre cluburile din oras. Noi, obositi si cascand intr-una, cu burtile pline si cu ochii picati in gura, ei, cu chef de distractie si debordand de energie.

Pana la urma, eu zic ca ne-am tinut bine pentru anii nostri si inceputul e mai greu. Sa va tineti numa', ca habar n-aveti ce urmeaza. Nici noi, da' ne bagam!

sursa foto


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu